Vlastimil Fric
Managing Director, Porsche Ořech
Vlastimil Fric
Managing Director, Porsche Ořech

Vlastimil Fric
Managing Director, Porsche Ořech

21. 12.2025

Budoucnost prémiového zážitku

Vlastimil Fric, zkušený manažer prémiového automobilového segmentu, otevírá dveře do světa, kde se Porsche, Lamborghini a Bentley setkávají pod jednou střechou. V rozhovoru mluví o vizích nového luxusního komplexu v Ořechu, proměně autosalonu v zážitkový prostor, digitálních inovacích i o tom, jak se mění očekávání zákazníků prémiových vozů. Prozrazuje také, co ho na automobilovém světě stále baví a jak si představuje ideál­ní zákaznický zážitek za pět let. 

Právě se otevřel nový exkluzivní komplex Porsche Ořech. Kdy ho bude moci poprvé spatřit i veřejnost?

Slavnostně jsme nový komplex na Ořechu otevřeli v listopadu a od prosince je Porsche Ořech otevřené pro širokou veřejnost. Funguje showroom i servis a naši prodejci jsou připraveni k zákazníkům přistupovat velmi individuálně. Věřím, že nové prodejní a servisní místo značky Porsche bude úspěšné a pomůže nám ještě lépe oslovit budoucí a uspokojit stávající zákazníky. To je naše priorita, zákazník musí být v centru dění.

Nový areál má být nejen nejmodernějším prodejním a servisním centrem, ale i zážitkovým prostorem. Jaká byla vaše hlavní vize při jeho vzniku?

V souladu se všemi standarty všech značek jsme chtěli vytvořit místo, které má vlastní atmosféru. Prostor, kde se zákazník necítí tlačen k rozhodnutí, ale kde má čas vnímat emoce, které tyto značky přinášejí. Nešlo nám jen o efektní budovu, ale o prostředí, které podporuje osobní zážitek, a to jak při koupi vozu, tak při servisu nebo při návštěvě „svého“ prodejce či technika.

Jak se mění pojetí autosalonu v době, kdy zákazníci nehledají jen produkt, ale i hodnotu značky?

Dříve šlo především o vytvoření konfigurace a vyzkoušení si automobilu při zkušební jízdě. Dnes jde o identitu, pocity a emoce. Zákazník chce autenticitu, profesionální přístup a prostředí, ve kterém může přemýšlet, ptát se. A také dostane odpovědi. Showroom se stává místem dialogu, ve kterém trávíte spousty času, než k rozhodnutí o novém voze dospějete. Značka Porsche stanovuje měřítka, udává trendy. A my chceme našim klientům dopřát ten nejvyšší standard, být tím, kdo udává směr.

Co pro vás osobně znamená otevírat nové zázemí pro tři tak výjimečné značky?

Je to čest i zodpovědnost. Každá značka má silné a jasně definované DNA. Porsche je o preciznosti a ryzím řidičském zážitku. Lamborghini je čistá energie a vášeň. Bentley je noblesa, klid a absolutní komfort. Spojit je na jednom místě znamená porozumět jejich rozdílům i společné filozofii kvality. Nutno podotknout, že řada našich zákazníků má v garáži vozy všech třech značek a těší se, že budou mít vše takzvaně pod jednou střechou.

V čem se bude zákaznický zážitek lišit od tradičních showroomů?

Zákaznický zážitek se od tradičních showroomů „objemových značek“ bude lišit zejména v přístupu. Chceme, aby se u nás lidé cítili příjemně, abychom nebyli jen místem nákupu/prodeje nebo servisu vašeho vozu. Rádi si s našimi lidmi třeba jen nezávazně popovídáme. Zákazník má mít svůj prostor, čas. Nechceme na nikoho tlačit, nebudeme nikam pospíchat. Každé rozhodnutí chceme projít společně, s respektem k individuálním potřebám. Celý proces je osobní a klidný. Jak při prodeji, tak při servisu. Všechno je o individuálním přístupu, kdy každý náš zákazník má toho „svého“ prodejce, který se o něj stará od začátku do konce. A prodejem, respektive předáním vozu, pro nás náš vztah se zákazníkem rozhodně nekončí. Zákazník se stává naší součástí, součástí světa Porsche Ořech.

Nabídnete také digitální a personalizované služby?

Ano. Naším cílem je nabídnout zákazníkovi pohodlí. Digitalizaci, vzdálené konzultace, archiv konfigurací, personalizované nabídky i přístup k uzavřeným akcím a eventům na konkrétní model, to vše bude standardem. Personalizace a osobní přístup není přidaná služba, ale základní forma péče.

Pokud byste měl vystihnout každou značku jedním slovem:

Porsche: ikona

Bentley: luxus

Lamborghini: extravagance

Jaký typ zákazníka každá značka přitahuje?

Těžká otázka, na kterou nelze úplně přesně odpovědět, záleželo by i na konkrétním modelu, nejen na značce. Všechny tři značky jsou prémiové a luxusní. Máme zákazníky, kteří mají jako rodinné auto vůz jedné značky a pro sportovní jízdu vůz druhé značky a naopak. Dalo by se tedy v globále říct, že vždy ty nejnáročnější zákazníky.

Automobilový trh prochází proměnou. Jak na ni reagujete?

Pokud myslíme proměny ve smyslu elektrifikace a digitalizace či udržitelnosti, tak je nesmíme brát jako hrozby, ale příležitosti, jak posunout komfort a zážitek na novou úroveň. Pokud jsou to změny v přístupu ke klientovi, například že si zákazník objedná vůz online a někde si ho vyzvedne či mu ho někdo přiveze, tak takové změny určitě u našich nabízených značek spíše neočekávám. Je možné, že pár našich zákazníků takový přístup může preferovat a my mu vyhovíme, ale zákaznický přístup stavíme spíš na individuálním, osobním přístupu.

Jak vnímáte tedy nástup elektrifikace v segmentu supersportů?

Výkon se nemění, naopak. Co se však mění, je jeho projev. Elektrické vozy přinášejí okamžitou sílu a ticho, které má svou vlastní eleganci. Je to jiný, ale velmi intenzivní typ emocí. Podstatnou část našich modelových řad, ale tvoří vozy s hybridní technologií, které nabízejí spojení velkoobjemových motorů s „elektrickým dopingem“. Například motor V12 se třemi elektromotory u modelu Revuelto.                                      

Jak důležitý je vztah mezi zákazníkem a týmem?

Zásadní. V určité fázi už nejde jen o produkt, ale o důvěru. A důvěra vzniká z lidského vztahu, ne z konfigurátoru.

Developed by MadFox design