Egermann: Znovuzrození legendy českého skla
České sklářství je synonymem pro inovaci, eleganci a mistrovské řemeslo.
15. 12.2025
21. 12.2025
Budoucnost prémiového zážitku
Vlastimil Fric, zkušený manažer prémiového automobilového segmentu, otevírá dveře do světa, kde se Porsche, Lamborghini a Bentley setkávají pod jednou střechou. V rozhovoru mluví o vizích nového luxusního komplexu v Ořechu, proměně autosalonu v zážitkový prostor, digitálních inovacích i o tom, jak se mění očekávání zákazníků prémiových vozů. Prozrazuje také, co ho na automobilovém světě stále baví a jak si představuje ideální zákaznický zážitek za pět let.
Právě se otevřel nový exkluzivní komplex Porsche Ořech. Kdy ho bude moci poprvé spatřit i veřejnost?
Slavnostně jsme nový komplex na Ořechu otevřeli v listopadu a od prosince je Porsche Ořech otevřené pro širokou veřejnost. Funguje showroom i servis a naši prodejci jsou připraveni k zákazníkům přistupovat velmi individuálně. Věřím, že nové prodejní a servisní místo značky Porsche bude úspěšné a pomůže nám ještě lépe oslovit budoucí a uspokojit stávající zákazníky. To je naše priorita, zákazník musí být v centru dění.
Nový areál má být nejen nejmodernějším prodejním a servisním centrem, ale i zážitkovým prostorem. Jaká byla vaše hlavní vize při jeho vzniku?
V souladu se všemi standarty všech značek jsme chtěli vytvořit místo, které má vlastní atmosféru. Prostor, kde se zákazník necítí tlačen k rozhodnutí, ale kde má čas vnímat emoce, které tyto značky přinášejí. Nešlo nám jen o efektní budovu, ale o prostředí, které podporuje osobní zážitek, a to jak při koupi vozu, tak při servisu nebo při návštěvě „svého“ prodejce či technika.
Jak se mění pojetí autosalonu v době, kdy zákazníci nehledají jen produkt, ale i hodnotu značky?
Dříve šlo především o vytvoření konfigurace a vyzkoušení si automobilu při zkušební jízdě. Dnes jde o identitu, pocity a emoce. Zákazník chce autenticitu, profesionální přístup a prostředí, ve kterém může přemýšlet, ptát se. A také dostane odpovědi. Showroom se stává místem dialogu, ve kterém trávíte spousty času, než k rozhodnutí o novém voze dospějete. Značka Porsche stanovuje měřítka, udává trendy. A my chceme našim klientům dopřát ten nejvyšší standard, být tím, kdo udává směr.
Co pro vás osobně znamená otevírat nové zázemí pro tři tak výjimečné značky?
Je to čest i zodpovědnost. Každá značka má silné a jasně definované DNA. Porsche je o preciznosti a ryzím řidičském zážitku. Lamborghini je čistá energie a vášeň. Bentley je noblesa, klid a absolutní komfort. Spojit je na jednom místě znamená porozumět jejich rozdílům i společné filozofii kvality. Nutno podotknout, že řada našich zákazníků má v garáži vozy všech třech značek a těší se, že budou mít vše takzvaně pod jednou střechou.
V čem se bude zákaznický zážitek lišit od tradičních showroomů?
Zákaznický zážitek se od tradičních showroomů „objemových značek“ bude lišit zejména v přístupu. Chceme, aby se u nás lidé cítili příjemně, abychom nebyli jen místem nákupu/prodeje nebo servisu vašeho vozu. Rádi si s našimi lidmi třeba jen nezávazně popovídáme. Zákazník má mít svůj prostor, čas. Nechceme na nikoho tlačit, nebudeme nikam pospíchat. Každé rozhodnutí chceme projít společně, s respektem k individuálním potřebám. Celý proces je osobní a klidný. Jak při prodeji, tak při servisu. Všechno je o individuálním přístupu, kdy každý náš zákazník má toho „svého“ prodejce, který se o něj stará od začátku do konce. A prodejem, respektive předáním vozu, pro nás náš vztah se zákazníkem rozhodně nekončí. Zákazník se stává naší součástí, součástí světa Porsche Ořech.
Nabídnete také digitální a personalizované služby?
Ano. Naším cílem je nabídnout zákazníkovi pohodlí. Digitalizaci, vzdálené konzultace, archiv konfigurací, personalizované nabídky i přístup k uzavřeným akcím a eventům na konkrétní model, to vše bude standardem. Personalizace a osobní přístup není přidaná služba, ale základní forma péče.
Pokud byste měl vystihnout každou značku jedním slovem:
Porsche: ikona
Bentley: luxus
Lamborghini: extravagance
Jaký typ zákazníka každá značka přitahuje?
Těžká otázka, na kterou nelze úplně přesně odpovědět, záleželo by i na konkrétním modelu, nejen na značce. Všechny tři značky jsou prémiové a luxusní. Máme zákazníky, kteří mají jako rodinné auto vůz jedné značky a pro sportovní jízdu vůz druhé značky a naopak. Dalo by se tedy v globále říct, že vždy ty nejnáročnější zákazníky.
Automobilový trh prochází proměnou. Jak na ni reagujete?
Pokud myslíme proměny ve smyslu elektrifikace a digitalizace či udržitelnosti, tak je nesmíme brát jako hrozby, ale příležitosti, jak posunout komfort a zážitek na novou úroveň. Pokud jsou to změny v přístupu ke klientovi, například že si zákazník objedná vůz online a někde si ho vyzvedne či mu ho někdo přiveze, tak takové změny určitě u našich nabízených značek spíše neočekávám. Je možné, že pár našich zákazníků takový přístup může preferovat a my mu vyhovíme, ale zákaznický přístup stavíme spíš na individuálním, osobním přístupu.
Jak vnímáte tedy nástup elektrifikace v segmentu supersportů?
Výkon se nemění, naopak. Co se však mění, je jeho projev. Elektrické vozy přinášejí okamžitou sílu a ticho, které má svou vlastní eleganci. Je to jiný, ale velmi intenzivní typ emocí. Podstatnou část našich modelových řad, ale tvoří vozy s hybridní technologií, které nabízejí spojení velkoobjemových motorů s „elektrickým dopingem“. Například motor V12 se třemi elektromotory u modelu Revuelto.
Jak důležitý je vztah mezi zákazníkem a týmem?
Zásadní. V určité fázi už nejde jen o produkt, ale o důvěru. A důvěra vzniká z lidského vztahu, ne z konfigurátoru.
České sklářství je synonymem pro inovaci, eleganci a mistrovské řemeslo.
15. 12.2025
27. 11.2025
Developed by MadFox design